Naam:
henkenhilopreis.reislogger.nl
Reisverhalen:
Foto’s:

Over ons

Dag allemaal, we gaan weer op reis!!!! deze keer naar Israël. Voor 6 weken nog wel. Beetje spannend, maar onze nieuwsgierigheid wint het ook nu weer van de angst. Tuurlijk maak je wel eens gekke dingen mee maar een goede voorbereiding helpt om de risico's binnen de perken te houden.

In vorige reizen hebben we gemerkt hoe bijzonder het is om te zien dat mensen in een ander land op een heel andere manier hun leven inrichten. Het boeit ons om  dat te gaan meemaken, dicht bij de gewone Israëliër en Palestijn. Daarnaast zijn we benieuwd naar Israël als het land van de bijbel.

Over onze reis

Israël dus. Een bijzonder land in een gebied waar heel wat aan de hand is als het om veiligheid gaat. We hebben ons behoorlijk ingelezen en ontdekt dat het er nog al eens spannend aan toe gaat. Aziaten, Europeanen en Afrikanen ontmoeten elkaar daar en niet altijd met positieve bedoelingen. Nu wordt dat met name zichtbaar in de conflicten tussen Israëliërs en Palestijnen.

Israël, ook het land van de bijbel. We zien er naar uit om plaatsen te bezoeken waar Bijbelse gebeurtenissen zich hebben afgespeeld. Hoe zal dat zijn? Wat gaat dat doen met onze overtuigingen, met ons geloof? We gaan er open op af en proberen onze oogkleppen thuis te laten.........

Bezochte landen

Wij hebben 1 land (1%) bezocht: