religieuze gewoontes

26 februari 2016 - Asjkelon, Israël

lieve bloglezers, De tweede dag alweer in Ashkelon. Nog wat nahijgend tik ik. Rond zes uur vanavond kwamen we weer bij ons appartement op de 16e verdieping. Fantastisch uitzicht over de Middellandse zee, twee enorme terrassen en alle voorzieningen bij de hand tot een fittnesruimte toe compleet met halters en meer van dat soort martelwerktuigen. Dat hijgen had alles te maken met joodse gewoontes. Vandaag is het vrijdag en dan begint om zes uur de sabbath. Je mag dan per se niet werken. Dat wordt zover doorgevoerd dat je niet op het knopje van de lift mag drukken. Die lift gaat dan automatisch van etage naar etage. Hij stopt overal en automatisch gaat de deur open en weer dicht ongeacht of er mensen in of uitstappen. Toen we aankwamen, na een fijne stranddag ging de lift net van 3 naar 4. Hij moest dus nog helemaal naar naar boven en weer terug. Hil was direct verstandig en ging trappen lopen. Ik bewaarde mijn geduld nog even maar het ging zo tergend langzaam dat ik tenslotte ook maar de trap heb genomen. Een beetje duizelig van al dat gedraai en hijgend dus kwam ik toch op de 16e verdieping. Een voordeel had het wel. Ik kan vanavond de fittnesruimte links laten liggen. hh

1. Arie:
    27 februari 2016
    Leuke BLOG! Echt Israel: de geest is wel gewillig, maar etc. Toch flink!
    Geen plaatjes? Maar wel mooie bijvangst: de eerste advertentie ( die ik bij gebrek aan middelen (2.50!) niet kon afkopen) bood (s)paars geklede Thaise schonen!
    Ik kijk alweer uit naar de volgende blog. Fijne reis verder.